Pages

10 Jun 2013

CINTA DALAM CINTA

                                                 BAB 1

     Hari ini,bermulanya kelas bagi semua yang pelajar di kolej dan universiti di Malaysia....wah....penat..jadual dah la penuh..dengan assignment lagi...first day dah ada kerja...nak buat macam mana..hidup student beginilah..
ehmmm....malam ini kena buat kerja yang ada ni...malas campur rajin je aku ni.rajinkan diri sha..rajin..Eh,terlupa pula nak kenalkan diri,nama aku Shalia binti Zainal..call me sha ok..hehe..gedik pula aku..
    Semasa nak balik ke rumah,baru habis kelas la ni hehe..Noris ajak pergi mini mart..Oppss,terlupa lagi Noris tu kawan sekelas aku.dah lama kenal tau..Semasa aku tengah syok-syok tengok barang apa nak beli,ternampak pula lecture baru tengah ambil biskut,wah....hensem gila..putih pula tu,belum kira dengan badan tegap dia lagi...hehehe...mengatal pula aku..
Eh cepatnya Noris bayar,aku pun cepat-cepat bayar..dah keluar kami pun niat nak balik rumah teruslah,penat katakan..
   "Sha,Noris..jom kita pergi lepak-lepak kat mana-mana dulu..kita orang ada kelas ekonomi pukul 2.30 nanti,sekarang baru 1.30..nak tak?..Tiba-tiba Jiha dengan Tikah tegur kami.
"Ok je,nak lepak kat mana?..tanya Noris pula..
"Apa kata kita lepak dekat luar cafe tu,ada kipas pula tu.." Aku bersuara pula.
"Ok juga,kami bukan apa..kita dah lama tak lepak sekali.rindu pula sem-sem lepas..kita selalu keluar sekali."Tikah meluahkan rasa rindunya...alamak,sedihnya...huhu...

   Ketika semua duduk melepaskan penat dan rasa panas pada hari ni,Jiha meluahkan rasa tidak puas hati kepada kami tentang salah seorang rakan kami yang kerap tidak hadir ke kelas.Memanglah bukan urusan kami untuk ambil kisah,tapi dia juga rakan kami yang agak rapat..erm...rapat la sangat..'tangan kat bahu mata ke atas'.

   Setelah jam berjalan-jalan ke arah 2.30,aku dan Noris mula angkat kaki untuk balik rumah..Jiha dan Tikah pula ke kelas walaupun penat dan panas..Kami rajin tau,bangga diri pula..hehehe..
"Sha,Noris tak daftar lagi 1 subjek kat student portal la..internet tak ada.." luah Noris.
"Bagi nombor ID dengan password Noris,Sha tolong buatkan.." baik pula aku ni..hehe..
"Tak apa la,Noris pergi rumah Sha je lah.."
"ok je,eh..lif dah sampai,jom.."sebenarnya rumah kami ni rumah kayangan..hahaha..tu kena guna lif..kalau rajin gunalah tangga,kurus terus..


                                                                                                                                                   m/s 1
 

No comments:

Post a Comment