Pages

10 Jun 2013

CINTA DALAM CINTA

                                                                     BAB 1

    "Assalamualaikum.....siapa di rumah?.." eh senyap je,mana pergi yang lain ni?..ehmm...kat bilik sebelah kot.." Noris,meh la masuk rumah..jangan malu-malu,macam tak biasa pula.." usik pula aku ni..sian dia..
Noris ikut aku dari belakang menuju ke bilik..Aku terdengar suara orang menyembang kat bilik sebelah,ohh..menyembang patut tak dengar..Aku pun masuk ke bilik,begitu juga Noris..lepas tutup pintu bilik,aku letak je barang..terus buka laptop dan on9..bukan on9 facebook ok,buka student portal ok.
   "Noris letaklah id and password.." aku bersuara sambil menyandarkan badan kat dinding,sedap gila...sambil menunggu Noris settlekan masalah yang belum tersettle lagi,ada seseorang mengetuk pintu bilik dan ternampaklah muka budak comel ni..budak junior,tapi aktif and ceria sungguh budak ni..Apa? nak tahu nama dia..oklah,nama dia Jay..nama macam lelaki kan,dia bukan boy ok..dia cute girl,nama penuh dia Jahirah binti Khir.."oh..kak Sha rupanya,eh..kak Noris pun ada..kami dengar orang bagi salam tadi,kami tanya siapa..tapi,senyap je.."
  "Kami tak dengar la awak...siapa je kat rumah?" Aku pula tanya..macam main game soalan berbalas soalan pula.. "kak Amal dengan kak Asmak je ada..termasuk saya..hehehe.." eh,awak buat apa tu?"
"Kak Sha tengah tolong kak Noris settlekan pasal student portal la.." sambil mata pandang Noris..
"oohh...awak tolong savekan untuk saya boleh?"
"boleh la...sat lagi awak bagi id and password ok..?"
"ok lady boss!.." sambil tangan di dahi...eh...budak cute ni...

     Selesai saja settle masalah kat student portal..Noris minta cerita best-best kat laptop,aku pun bagi apa yang ada je lah..dah dapat cerita apa yang dia nak termasuk dvd filem warm bodies,dia pun minta diri sebab dah penat sangat katanya..
Aku pun membuka dari 1 folder ke  1 folder,dan...akhirnya aku jumpa juga rancangan kegemaran aku running man..korea saja aku ni...ni hasil tengok video lagu korea dengan Kat la ni...ah?...siapa Kat?..heheheh..dia adalah my guru yang tergarang huhu...sebenarnya nama dia Katrina binti Hairy..nama orang putih?...tak adalah,ok je aku dengar nama dia..
   Dah habis tengok running man..masa untuk on9 facebook bersama twitter...Malam ni,erm...menyiapkan tugasan yang membuat aku geleng kepala...aduhai.....

                                                                                                                                                    m/s 2

No comments:

Post a Comment